Gezondheid,  Lifestyle

Flash Reshape – De start

Zoals jullie misschien al gezien hebben op Facebook of Instagram ben ik weer begonnen met het oppakken van een lifestyleprogramma om mijn gezondheid te verbeteren en nog wat te afvallen. Nu ben ik na het Gymking programma natuurlijk niet gelijk teruggevallen in mijn oude gewoontes (waar ik dan ook erg trots op ben) maar heb ik het op een lager pitje voortgezet. Hierdoor ben ik niet meer afgevallen, maar heb ik ook weten te voorkomen dat ik weer ging aankomen, het ook wel bekende jojo effect. Ik ben dan ook nog precies op het gewicht waarmee ik de laatste week van gymking ben uitgegaan.

Ik ga het in deze blog niet meer hebben over de exacte getallen van mijn gewicht. Waarom niet? Omdat de getallen op de weegschaal niet het volledige beeld geven, de meeste mensen zijn gefocused op een getal als je 60 kilo weegt denken mensen automatisch oh die eet en leeft gezond. Als je bijna 100 kilo weegt denken mensen dat je behoorlijk bekend bent bij thuisbezorgd. In tegendeel vroeger voordat ik into fitness raakte woog ik om en nabij hetzelfde als dat ik meermaals per week in de sportschool stond. Het enige verschil? Mijn kledingmaat!

Nu kun je natuurlijk denken waarom ga je dan weer een lifestyle volgen waarbij je gaat afvallen? Mijn hoofdzakelijke reden van het volgen van Gymking en nu Flash Reshape is omdat ik mijn eetstijl wil(de) veranderen. Naast dat ik afgevallen ben merkte ik dat ik meer energie kreeg, minder hongergevoel kreeg en dan voornamelijk ook minder hongergevoel naar de ongezonde schappen toe.  Natuurlijk ben ik ook veel aangekomen toen ik minder tot uiteindelijk niet kon sporten door mijn knie en dat gecombineerd met mijn eet/leefstijl van toen, dus natuurlijk ben ik ook blij met wat ik met Gymking afgevallen ben en met Flash Reshape zal afvallen.

Hieronder zal ik kort vertellen over Flash Reshape, een voorbeeld van een dagprogramma en mag ik jullie het e-book aanbieden met een korting!

Flash staat voor Fit Ladies Always Stay Healthy. Het gezond en vooral gevarieerd eten zorgt ervoor dat je lichaam alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt om op een gezonde manier te leven. Bij gezond eten wordt vaak gedacht aan het niet meer mogen. Bij de meeste mensen werkt dat juist averechts. Het niet meer mogen verlangt juist nog meer naar juist die producten! Bij Flash Reshape mag je 1 keer per week een cheat lunch en 1 keer per week een cheat diner. Voor mij werkt deze methode goed omdat je dan toch even kan genieten van een lekker fout broodje en weer oplaadt voor je volgende week. Let natuurlijk wel op dat je het niet te gek maakt!

Iets waar ik mezelf vaak op betrapte in vorige programma’s was dat ik me altijd ergerde aan recepten waar ik de helft niet van lust. Zowel bij Gymking als Flash Reshape zit er een variatie lijst toegevoegd. Lust je geen broccoli? Dan kijk je in deze lijst welke andere groenten zijn toegestaan en kies je bijvoorbeeld voor de sperziebonen!

Nu zijn jullie natuurlijk ook benieuwd naar wat ik op een dag mag eten. Ik geef een voorbeeld dagprogramma van mijn maandag:

Maaltijd 1 om 07:00

Blendermaaltijd: 250ml melk + 1 appel in stukjes + 1 handje blauwe bessen + 1/2 avocado (de avocado vervang ik zelf door 1 eetlepel olijfolie)

Maaltijd 2 om 10:00

1 Gekookt ei

Maaltijd 3 om 12:30

3 x snee volkorenbrood dun besmeerd met halvarine, beleg: 4 plakken kipfilet + 1/2 avocado. (de avocado vervang ik voor 4 noten uit de variatie lijst)

Maaltijd 4 om 15:30

8 snacktomaatjes + 4 paranoten

Maaltijd 5 om 18:00

125 gram kalkoenfilet + 200 gram gekookte broccoli + 150 gram zoete aardappelen (= 136 gram ongekookt)

Maaltijd 6 om 21:00

250 gram magere kwark + 20 gram pure chocolade

Ik ben inmiddels zelf bezig sinds maandag 30 oktober, ik houdt een eetdagboek bij welke producten ik vervang of wanneer ik maaltijden omwissel als dit beter uitkomt. Ook schrijf ik natuurlijk op wat mijn cheat lunch en cheat diner die week is geweest. Voor week 1 was mijn cheat lunch een vlamtosti en mijn cheat diner was in een pannenkoekenrestaurant voor mijn man ze verjaardag.

Hoe voel ik mij na week 1? Het was weer even inkomen met het preppen van sommige maaltijden en de eet tijdstippen. Ook ben ik op de 3e dag heel ziek geweest met 39,6 graden koorts. Hierdoor heb ik op die dag wat minder gegeten. Gelukkig voelde ik me na een goede nacht weer beter en is de koorts niet teruggekomen. Ik ben wat meer moe geweest en licht in mijn hoofd maar dat is normaal en goed omdat je lichaam dan vet verbrandt in plaats van suiker.

Ik weeg mij nu 1 keer in de week, ik ga dit standaard op de maandag doen en om hetzelfde tijdstip 07:00. Op 6 november was ik precies 1 week bezig met het programma en ben ik 1,1 kilo afgevallen.

De volgende blog zal verschijnen wanneer ik ongeveer 4 weken in het programma zit. In deze blog zal ik ook wat tips vanuit het e-book geven. Mocht je nou in de tussentijd al zelf willen starten met het e-book kun je deze vanaf nu met een korting bestellen.

Er zijn 3 fases, wanneer je elke fase los koopt betaal je per fase 14,95. Wanneer je het e-book met alle 3 de fases koopt betaal je slechts 29,95! Wanneer je de kortingscode: fromcouchgirltofitnessgirl gebruikt krijg je eenmalig 5 euro cashback* op het 3 fase e-book en betaal je slechts eenmalig 24,95! (* Om de cashback te ontvangen stuur een mail met jou aankoopbewijs, kortingscode en gegevens naar info@flashreshape.com of een whatsapp  met jou aankoopbewijs, kortingscode  en gegevens naar 0642779618)

Ga via deze link naar de website van Flash Reshape.

Wat zijn jou doelen? Wil je afvallen of juist aankomen? Of wil je starten voor een gezondere levensstijl?

logo1

Ik zou het het leuk vinden als je een reactie op mijn blog achterlaat

Deze blog bevat een gesponsord product, de inhoud is echter wel naar mijn mening geschreven.

21 Reacties

  • Dafne

    Ik krijg iedere keer van mijn voedingsadviseur op mijn kop dat ik bij de weging zo gefocust ben op het aantal kg’s. Dat is ook niet wat telt, maar toch… Mooi om te lezen dat het je zo goed af gaat. Succes verder.

  • Kevin

    Heel erg veel succes met het programma.. ziet er goed uit. En gewicht zegt inderdaad niks je kan ook veel spieren hebben en wat zwaarder wegen.. ik ben ook bezig met sporten en wil voornamelijk iets afvallen

  • Sherry

    Heel veel succes met je programma. Je bent goed bezig dat is een goede start. Ik ben niet echt een volhouder wat het volgen van programma’s betreft. Ik houd dat nooit vol. Wel knap dat jij dat wel kan.

  • Sherry

    Heel veel succes met je programma. Je bent goed bezig dat is een goede start. Ik ben niet echt een volhouder wat het volgen van programma’s betreft. Ik houd dat nooit vol. Wel knap dat jij dat wel kan.

  • Susan

    Haha, “Bij 100kg denken mensen al snel dat je goed bekend bent met Thuisbezorgd”. Succes met je schema! Komt vast goed! Niet teveel focussen op getallen inderdaad…

  • Jeanine

    Véél succes! Ik ben zelf een tijdje aan de slag gegaan met de fitmethode. At de laatste tijd alleen maar troep. Inmiddels let ik weer beter op mijn eten hoewel ik nu wel trek heb in een vlamtosti 😉

  • Jessie

    Wow, knap zeg! Ik zou vanaf dag 1 al gaan variëren ben ik bang, en tegen week 2 zou ik een compleet eigen programma draaien. Met veel meer ‘cheat’ erin natuurlijk 🙂 Succes!

  • Krystle/Batboy

    Knap hoor! Het begin lijkt mij erg pittig, maar dit is ook zeker wel iets voor mij. Handig als je weet wat en hoe laat je iets mag eten.

  • Roland van Tilborg

    Goed bezig. Soms kan het al in kleine dingen zitten om een paar kilo kwijt te raken. Volkoren producten, langzame koolhydraten, in mijn geval geen alcohol meer, verse groeten en fruit….. En het belangrijkste het moet geen ‘moet’ zijn maar een ‘mag’. Zoals jij ook schrijft over alternatieven.

  • Wanda

    Succes met het programma! Ik wil ook dolgraag nog een paar kilo’s kwijt maar het lukt me gewoon niet om die knop weer om te draaien. Zo’n programma werkt bij mij denk ik niet echt, ik wil gewoon een gezondere levensstijl wat ook gemakkelijk is vol te houden.

  • Eva

    Succes met het programma. Ik ben erg benieuwd naar je tips. Ik ben zelf bezig om gezonder te leven, maar niet volgens een programma oid, dat werkt op een of andere manier niet voor mij. Ik hoef in principe ook niet af te vallen, maar een paar kilo eraf zou wel mooi meegenomen zijn

  • Gwendy

    Succes met je programma! T is echt een nieuwe lifestyle aanmeten. Twee jaar geleden deed ik het ruggengraat programma en sinds 9 weken doe ik het 12 weeks 2 coverbody programma van The Bootcamp Club. De resultaten zijn er zeker naar, dus gewoon doorzetten en jezelf blijven motiveren 🙂

Leave a reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: