Beauty,  Gezondheid,  Lifestyle

Weight Watchers – De eerste week

Ik ben sinds vorige week maandag begonnen met het roer omgooien. Ik ben het zat om ontevreden te kijken naar mijn lichaam en lichaamsgewicht. Na Isabelle was ik eigenlijk wel tevreden met mijn gewicht, ik woog zelfs minder dan voor de zwangerschap. Maar in de afgelopen 2 jaar is daar bijna 20 kilo bij geslopen. Tijd voor verandering dus. Lees je mee?

 

Dag 1 Weight Watchers

Vorige week maandag ben ik vooral begonnen met het samenstellen van het Weight Watchers weekmenu en het boodschappen lijstje. Ik ben ook zeker wel een uur bezig geweest in de supermarkt om alles bij mekaar te zoeken. Maar daar heb ik nu voor de tweede week overigens al van geleerd, ik maak nu namelijk een lijstje met categorieën bijv groente, fruit, vlees, overige. Zo hoef ik niet overal 20 x heen te lopen omdat het door mekaar stond.

Met mijn gegevens en wensen ingevuld kwam ik uit op het groene programma met 40 punten per dag. Ik hou van de vrijheid dat ik deze punten zelf in kan delen met wat ik wil en wanneer ik het wil op de dag. Ik ben deze eerste Weight Watchers dag begonnen in de ochtend met een roerei van 8 punten en een cappuccino van 1 punt. In de middag had ik een Flammkuchen (7 punten) gemaakt. Deze is overigens zo goed bevallen dat we deze vaker in de middag gaan maken. Voor de avond hadden we een spaghetti (10 punten), en we zijn de dag afgesloten met een cheesecake (4 punten). De overige 10 punten had ik gebruikt voor wat extra’s zoals de geraspte kaas (4 punten), limonade, cappuccino en 3 lange vingers. Ook heb ik nog een appel met kaneel gegeten maar dit was 0 punten.

 

Weight WatchersWeight WatchersWeight Watchers

 

Dag 2

De tweede dag begon met heerlijke wafels (6 punten) met fruit (0 punten) en uiteraard een cappuccino (1 punt). In de middag hadden we een heerlijke tomatensoep (6 punten) en voor de avond waar ik al onwijs lang zin in had eindelijk eens nasi. Dit was wel 12 punten en voor de kroepoek en satésaus moest ik 2 punten uit mijn weekextra’s gebruiken. Per week heb je ook 40 punten extra voor bijv een cheatday, en de punten die je per dag overhoudt gaan hier ook heen. Ik ga deze wel proberen zo min mogelijk te gebruiken natuurlijk. De avond zijn wij afgesloten met een heerlijke koffiebanaanmilkshake (4 punten) en wat aardbeien (0 punten).

 

Weight WatchersWeight Watchers

 

Dag 3

De derde dag begonnen wij met een soort kaiserschmarren (6 punten), maar deze bleken niet zo heel erg lekker te zijn. De cappuccino (1 punt) was wel heerlijk haha. Hierna zijn wij 1 uurtje gaan wandelen met Isabelle en hierbij had ik een bakje fruit mee (0 punten). Toen wij thuiskwamen heb ik een club sandwich gemaakt (7 punten), deze was echt heerlijk! In de avond hadden we klassieke gehaktballen (5 punten), zelfgemaakte patat (8 punten) en broccoli (0 punten). Voor de mayonaise light heb ik nog 1 punt ingeleverd en voor de satésaus 2 punten. In de avond had ik nog appelbanaan muffins gemaakt deze waren 6 punten maar helaas wel een beetje mislukt. Uiteindelijk had ik nog 3 punten over deze dag.

 

Weight WatchersWeight Watchers

 

Dag 4

Het ontbijt voor dag 4 had ik al de dag van te voren bereid dit waren overnight oats met fruit (7 punten). In de middag maakte ik turkse pizza 2 stuks per persoon (6 punten per pizza, dus 12 punten totaal). Het deeg voor deze pizza heb ik ook helemaal handgemaakt! En voor de knoflooksaus heb ik 2 punten extra ingeleverd. In de avond hadden wij chili con carne (9 punten), deze was even erg wennen hoe ik het normaal maak, maar zeker wel lekker. De dag zijn we afgesloten met wat rood fruit en een toefje slagroom (4 punten) wat ik van de dag ervoor over had.

 

Weight WatchersWeight Watchers

 

Dag 5

Voor dag 5 maakte ik een frozen yoghurt (2 punten) en uiteraard weer een cappuccino (1 punt). Helaas bleek de frozen yoghurt zo frozen dat het erg lang duurde voordat we het konden eten dus heb ik ook maar de helft gegeten. In de middag maakte ik een soort healthy wraps (7 punten) deze maakte ik voorheen ook altijd al maar nu maakte ik de kruidenkaas ook helemaal zelf. Het avondeten was echt mijn meest favoriete tot nu toe. Namelijk kipsate (9 punten), rijst (4 punten), sperziebonen (0 punten) en doperwten (2 punten). De dag zijn we afgesloten met zelfgemaakte slanke appelflappen (4 punten) en een cappuccino (1 punt).

 

Weight WatchersWeight Watchers

Dag 6

Deze yoghurt pannenkoeken waren echt heerlijk voor 9 punten. In de middag hadden wij weer de Flammkuchen voor 7 punten. En in de avond hadden wij een schnitzelburger (12 punten) met patat (6 punten) en broccoli (0 punten). Verder heb ik deze dag nog een extra cappuccino gehad van 1 punt.

 

Weight WatchersWeight Watchers

 

Dag 7

Ik dacht dat ik deze ochtend weer het roerei zou maken maar ineens stond er in het recept dat het een omelet (6 punten) was dus ik ben er maar in meegegaan. Helaas vond ik dit niet zo een succes en maak ik de volgende keer liever weer het roerei. De cappuccino (1 punt) was wel erg lekker haha. In de middag hadden wij een zelfgemaakte rosti met ei (8 punten).  Dit was echt onwijs lekker en zou ik s avonds ook wel kunnen eten in een groter formaat. Ook hadden wij in de middag nog een cappucino (1 punt) en 1 lange vinger (1 punt). In de avond hadden wij zelfgemaakte pizza bolognese (10 punten) en wij zouden de dag afsluiten met een punt skyr cake (4 punten). Helaas was deze nog erg nattig en hoop ik deze morgen te kunnen eten.

 

Weight WatchersWeight Watchers

 

Resultaat week 1 Weight Watchers

Ik begon vorige week maandag met een gewicht van 109.1 KG. En nu vandaag een week verder weeg ik 106.9 KG, ik ben deze eerste week dus 2,2 KG afgevallen! Mijn man is overigens begonnen met een gewicht van 85.5 KG en hij woog vandaag 84.3 KG. Hij is dus 1.2 KG afgevallen! Een super goed resultaat voor deze eerste week en hopelijk kan ik volgende week met een soortgelijk resultaat komen.

PS: Ik heb geen samenwerking met Weight Watchers, wij betalen dit geheel uit eigen zak en op eigen initiatief. Ik krijg dagelijks onwijs veel reacties op mijn Instagram story’s over de gerechten en over WW dat ik daarom besloten heb om een wekelijkse update op mijn blog ervan te maken.

 

Wat lijkt jouw het lekkerste recept uit deze week?

Leave a reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: