Beauty,  Gezondheid,  Lifestyle,  Mama to be

Weight Watchers volhouden – Week 2

Vorige week schreef ik over mijn nieuwe start met Weight Watchers. En vandaag neem ik jullie mee in mijn tweede week. Dit is altijd naar mijn mening een pittige week. Zeker als je daarbij ook nog eens ongesteld wordt en nog meer verleidingen moet weerstaan. Kom je gezellig meelezen?

 

Maandag

Weight Watchers starten is niet zo moeilijk maar Weight Watchers volhouden is een echte uitdaging. Deze uitdaging wordt ook nog eens extra op de proef gesteld als je ongesteld wordt. De heerlijkheid waar mijn lichaam naar snakt tijdens deze paar dagen kunnen gewoon niet meer nu als je het wilt volhouden. En het is gewoon zonde om het nu al gelijk wat losser te laten, daarvoor wil ik eerst gewoon meer richting de 90 KG zitten. Hoe dan ook ik ben mijn maandag begonnen met een cappuccino en een wrap met ei, paprika, komkommer en mozzarella. In de middag heb ik nasi gegeten volgens ww recept met een gebakken ei, wat kroepoek en uiteraard wat sate. En in de avond heb ik nog een tosti ham/kaas gegeten met wat joppiesaus.

 

Dinsdag

De dinsdag is niet verlopen volgens planning en eerlijk gezegd ben ik het ook gewoon kwijt wat ik deze dag gegeten heb omdat ik het vergeten ben aan te passen in mijn app. Oeps! Weight Watchers volhouden is niet alleen afvallen maar ook met dagen die wat anders lopen het plan kunnen aanpassen welke alsnog in je doelen past.

 

Woensdag

De woensdag is gewoon weer met de planning opgepakt en in de ochtend heb ik bananenbrood gegeten welke ik de avond ervoor al had gebakken met daarbij een heerlijke cappuccino. Ik moest daarna met mijn man mee naar het ziekenhuis en omdat dit langer duurde dan verwacht (er werd 15 min gezegd maar dit werd meer dan 2 uur) heb ik een gemakkelijk broodje bij de supermarkt gehaald. Vervolgens heb ik in de avond weer een pannenkoek gevuld met groenten en kruidendip gegeten. Dit recept probeerde ik vorige week voor het eerst uit en dit was erg bevallen en laat ik zeker wel wekelijks terugkomen…

 

Donderdag

Donderdagochtend ben ik begonnen met een wrap met paprika, ei, komkommer en mozzarella en uiteraard een cappuccino. In de middag heb ik kipgyros met tzatziki en ovenfriet gegeten. Dit was echt heerlijk en zo zie je ook dat je hiervan kan genieten als je het maar afweegt en invult! In de avond heb ik nog een snelle flammkuchen gegeten en uiteindelijk net voor bedtijd kon ik dan toch even geen chocola weerstaan en heb ik 1 stuks kinder chocolade gegeten. Dit was maar 4 punten en paste er gelukkig nog in.

 

Vrijdag

Vrijdagochtend ben ik ook weer begonnen met dezelfde wrap en cappuccino. In de middag wist ik dat ik met Isabelle naar de dierentuin zou gaan na de kindergarten en dus laat thuis zou zijn. Daarom heb ik net voordat ik Isabelle ging ophalen nog pasta carbonara gemaakt en gegeten. Dit was echt heerlijk en ook zeker iets wat ik regelmatig zou kunnen eten. In de avond toen Isabelle op bed lag heb ik nog een mini cheesecake dessert gemaakt met blauwe bessen en net voor bedtijd nog wat komkommer met kruidensaus gegeten.

 

Zaterdag

Zaterdag stond er eigenlijk ontbijtmuffins op de planning maar mijn man had croissant uit blik afgebakken en ik heb er een gegeten maar wel zonder jam om punten te besparen! In de middag ik echt heerlijk gegeten namelijk een bernl wurstel gegeten met sperziebonen en zelfgemaakte verse aardappelpuree. Dit was echt heerlijk vullend en super super lekker. In de avond heb ik zelfgemaakte marillenkuchen gegeten (abrikozencake). En ondanks dat kon ik toch even niet een stukje kinder chocolade weerstaan. Gelukkig was dit mijn laatste dag van mijn ongesteldheid dus is deze behoefte weer minder tot helemaal weg haha.

 

Zondag

De zondag stond een sandwich met kip & ei op de planning maar omdat ik kipfilet vergeten ben te halen heb ik nog een stukje marillenkuchen gegeten. Deze zou ik eigenlijk ’s avonds nog eten maar die planning had ik nu even veranderd. In de middag heb ik

 

Resultaat

Ik ben maandag 16 Mei begonnen met een gewicht van 104,5 KG. En op maandag 23 Mei woog ik 103,5 KG. Dit is een gewicht verlies van precies 1 KG! En met het verlies van week 1 maakt dit een totaalverlies van 3.3 KG. Ik ben super tevreden en begin zo positief aan week nummertje drie!Wanneer ik 1 KG per week zou verliezen vind ik dit ook helemaal prima het hoeft niet persee zoals in week 1 zo snel te gaan. Als ik gewoon Weight Watchers volhouden kan ben ik voor mijn vakantie nog onder de 100 KG.

 

PS: Ik betaal Weight Watchers uit mijn eigen zakken, niets hiervan is gesponsord.

Leave a reply

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: